PDFNyomtatás

Omega-3 zsírsavak

Az omega-3 zsírsavak fogyasztásának széleskörű jótékony hatása van szervezetünk számára. Különböző kutatások kimutatták az Omega-3 zsírsavak hatását az emberi szervezetre és az összefüggéseket a zsírsavak hiány és a különböző érzelmi-, hormonális -, anyagcsere-, immun-, valamint szív- és érrendszeri megbetegedések között.

Jótékonyhatásai a szív- és érrendszer számára

Az Omega-3 zsírsavak egyik jótékony hatása a szí- és érrendszer megfelelő működésének biztosítása. Egy közelmúltban megjelent kutatási eredmény szerint, ha minden szívproblémával küzdő embernek rendszeresen adnának halolajt, akkor évente ezzel 10.000 ember életét lehetne megmenteni.*

Vérnyomáscsökkentés

Egy kutatók által készített elemzés – melyben az Omega-3 zsírsav vérnyomás csökkentő hatását vizsgálták – kimutatta, hogy ha ezekkel a zsírsavakkal kiegészítik az étrendet, a vérnyomás csökkenhet, különösen azoknál, akiknek a magas vérnyomását nem kezelik.2*

Kutatások igazolják az EPA és a DHA jótékony hatásait, amely szerint a vérnyomást megfelelő szinten tartják, valamint a szervezet megfelelő triglicerid és koleszterin szinten tartása is ezeknek köszönhető.3*

Megfelelő agyi és idegrendszeri működés fenntartása

Az Omega-3 zsírsavak javítják az agyfunkciókat és serkentik a szellemi képességeket. Javítják az élettani funkciókat, csökkenthetik a harag, a szorongás és a depresszió kialakulásának lehetőségét.4*
Mérsékelhetik az idegrendszer elégtelen fejlődéséből kialakult betegségek tüneteit, valamint lelassíthatják az öregedéssel kialakuló megbetegedések fejlődését, például a szenilitást. 5*

Jótékony hatás a látás megőrzésére

Az Omega-3 zsírsavak látásra gyakorolt hatásával foglalkozó kutatások megerősítették, hogy a zsírsavak rendkívüli fontossággal bírnak a látás fejlődésében, valamint az időskori retina- és makula-degeneráció kialakulásának megelőzésében.6*

Gyulladáscsökkentő tulajdonságok

Az Omega-3 zsírsavak akadályozhatják azon tényezők aktivitását, amelyek gyulladásokat okoznak, valamint hatékonyan csökkentik a kialakult megbetegedésekkel járó folyamatot.7*

Egészséges bőr

A Journal for Lipid Research szakmai folyóirat szerint az Omega-3 zsírsavak fontos szerepet játszanak a bőröregedési folyamatok lassításában, késleltetik a ráncok kialakulását. A tanulmányokban azt is kimutatták, hogy a zsírsavak – főként az EPA – megóvják a bőrt az UV sugarak káros hatásaitól, továbbá ezek az összetevők erősítik a bőr védekező képességét, a zsíregyensúly fenntartását és védelmet nyújtanak a bőrgyulladások ellen.8*

TIENS Hírlevél

Hírlevél a TIENS újdonságairól, új TIENS termékekről, akciókról, rendezvényekről és egyéb TIENS információkról!